Biodiversitat de flora i fauna: pol·linitzadors i arvenses

Short description

Conservació de la flora arvense i dels pol·linitzadors als jardins de la facultat i camps experimentals: sembra d'arvenses i hotels d'insectes.

Long description

La potenciació de la flora arvense, que a més d’augmentar la diversitat vegetal dona recursos com l'aliment i el refugi al insectes pol·linitzadors, s'ha de dur a terme mitjançant la sembra o trasplantament de diverses espècies de plantes amb flors entomòfiles. Les espècies seleccionades han de tenir diferents moments de floració al llarg de l'any, diferent llargada del seu cicle de vida (plantes anuals, biennals i perennes) i diferents síndromes (formes de la corol·la, colors, mides) i recompenses florals pels pol·linitzadors, ja sigui en forma de pol·len o nèctar. La sembra o trasplantament tindrà lloc en condicions controlades i en zones habilitades com són els marges d’enjardinaments, vores de camins o talussos, escocells dels arbres, i també als vorals o àrees específiques dels Camps Experimentals de la Facultat de Biologia de la UB. A més a més, es proposa la instal·lació d'hotels d'insectes als Camps Experimentals i també en d’altres indrets esmentats. Els hotels o refugis d’insectes afavoreixen l'aixopluc i la reproducció de diferents grups d’insectes pol·linitzadors com és el cas dels himenòpters i altres. Aquestes petites construccions es poden elaborar amb materials reciclats del mateixos camps experimentals, com a canyes o fustes buides de diferents diàmetres de llum, totxanes o fustes foradades, o bé materials reciclats d’altres usos de la pròpia facultat o bé dels alumnes. Aquestes construccions estaran ubicades en zones apropiades i habilitades pel refugi dels pol·linitzadors. La vegetació arvense, juntament amb les poblacions dels pol·linitzadors, seran de gran valor en la conservació i millora de la flora i la fauna urbana, així com de gran utilitat per a l’estudi de la flora i la fauna dels alumnes dels graus de Biologia i Ciències Ambientals, entre d’altres ensenyaments de la UB.

Scope of the project

Aquest projecte invoclucra a la Facultat de Biologia i Facultat de Ciències de la Terra principalment i alguns indrets com talusos i escocells entre alguns edificis del Campus Nord UB

Budget

Material vegetal: compra de llavors o planta de vivers: 500 euros Ajardinament i manterniment : 1000 euros Materials hotels d'insectes: 200 euros

How do you envisage dealing with COVID-19 restrictions?

Les activitats es faran a l'aire lliure i s'incluoran com a prova pilot dins de les sessions pràctiques de les assigntures de Botànica i Zoologia i per tant son activitats acadèmiques com a pràctiques de camp.

University

Universitat de Barcelona

Target audience

• Students
  • Academic staff members

Expected date to be completed

04/30/2022

Team Leader Information

Name: Lourdes Chamorro Lorenzo
Faculty/Department: Facultat de Biologia/ Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals. Botànica i micologia
Position: Membre del personal acadèmic
Number of members of this group: 3

Do you want to join this group?

Apply here!

(It is compulsory to use the institutional address related to the home institution)
Optional
If applicable